روشنایی

5 ترفند برای صرفه جویی در مصرف برق

DTP-01

درحالی که مردم همچنان از لامپ رشته ای ساخت ادیسون برای روشنایی منازل خود استفاده می کنند، ارگان های دولتی و صاحبین کسب و کار به لامپ هایی با مصرف انرژی بهینه روی می آورند و از این تکنولوژی 130 ساله دوری می جویند. لایحه استقلال انرژی که توسط دولت ایالات متحده به تصویب رسید، تغییر الگوی مصرف شهروندان را هدف گرفته بود. روشنایی مناسب از ملزومات هر خانه و محل کاری است اما به جای تاریک کردن این اماکن می توان از راه های به صرفه تری برای افزایش نور موجود استفاده کرد.

1- از نصب بیش از اندازه لامپ خودداری کنید

روشنایی بیش از حد، برق زیادی را هدر می دهد. برای یک حساب سر انگشتی، هر اتاق به 200 لومن به ازای هر متر مربع نیاز دارد. هرچند اتاق هایی مثل آشپزخانه و دفاتر کاری به نور بیشتری احتیاج دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لومن و نحوه محاسبه آن به این مقاله مراجعه کنید. در مطلب فوق به تفصیل درباره راهکارهای بهبود مصرف انرژی پرداخته ایم.

2- از دیمر های مخصوص ال ای دی و لامپ استفاده کنید

نصب دیمر بر روی لامپ یکی از آسان ترین روش های کاهش مصرف انرژی است که خودتان هم می توانید انجام دهید. هنگام انجام فعالیت هایی که به تمرکز بالایی احتیاج دارند مثل مطالعه می توان مقدار نور را افزایش داده و یا هنگام استراحت چراغ ها را کم نور کرد.

3- از یک تایمر روشنایی استفاده کنید

با از پیش تنظیم کردن یک تایمر برای چراغ های منزل، تنها زمانی که به روشنایی احتیاج دارید لامپ های خود را روشن کنید. تایمر های چراغ منازل را با قیمت مناسبی می توان از ابزار فروشی ها تهیه کرد. این موضوع کمک مناسبی برای خانواده هایی با اعضای فراموش کار اند.

4- به صورت مرتب حباب های لامپ را گردگیری کنید

گرد و خاک جمع شده روی لامپ و حباب های ال ای دی می تواند مانع بزرگی برای عبور نور باشد. لامپ های خاک گرفته و کثیف که عمر زیادی دارند ممکن است تا 50 درصد از روشنایی خود را از دست می دهد. برای حداکثر میزان روشنایی، مطمئن شوید که حباب های لامپ شما به طور مرتب تمیز می شوند.

5- چراغ های خود را خاموش کنید

این مورد ممکن است کمی ساده لوحانه به نظر برسد اما بهترین راه برای صرف جویی در مصرف انرژی، خاموش کردن چراغ ها پس از خروج از اتاق است. با تشویق اعضای خانواده به انجام همین یک عادت ساده می توان تا حدود زیادی از هزینه های مربوط به برق کاست.

تا به حال کدام یک از موارد بالا را امتحان کرده اید؟ با کامنت گذاشتن زیر همین پست می توانید تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *